ניקיון דירה חדשה לאחר שיפוץ | המבריק

ניקיון דירה חדשה לאחר שיפוץ

אחד הפרויקטים המורכבים אותו משפחות רבות בישראל מחליטות לבצע נקרא שיפוץ. זה יכול להיות שיפוץ כללי הכולל החלפה של הרצפה, תיקונים וצביעה מחודשת של הקירות בבית, החלפת הקרמיקות והמקלחונים בחדרי האמבטיה, רכישת רהיטים חדשים ושבירת קירות, עבודות גבס או שיפוץ ספציפי של חלל מסוים כמו למשל החלפת המטבח הישן בחדש, שיפוץ חדר שינה או המרפסת.
 
כך או כך, מדובר בתהליך ארוך הכולל תכנון, הגדרת תקציב מפורט, מדידת הבית, בחירת קבלן ובעלי מקצוע שילוו את הפרויקט על כל שלביו, פירוט כתב כמויות, תכניות חשמל, מים וגז, ריצוף, התקנות של רהיטים, ארונות ועוד. כמובן שכל שיפוץ מאופיין בצורה שונה על פי מגוון של פרמטרים, אך בנוסף לשלבים הרבים שמאפיינים את רוב השיפוצים, מדובר בתהליך מלכלך שאחריו יהיה עלינו לדאוג לניקיון יסודי של הבית או הדירה. בדומה לשיפוץ, גם כניסה לדירה חדשה דורשת ניקיון יסודי. קיימות שתי אפשרויות לפנינו בכל מה שקשור לניקיון בית או דירה אחרי שיפוץ:
  1. ניקיון בשיטת ״עשה זאת בעצמך״
  2. ניקיון בעזרת חברת ניקיון בתים
לכל בחירה יש כמובן יתרונות וחסרונות, כאשר בחירה בחברת ניקיון תסייע לכם לחסוך זמן רב ואנרגיה בעוד ניקיון בשיטת ״עשה זאת בעצמך״ יחסוך לכם בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים, תלוי בגודל השיפוץ שהבית עבר. לפניכם מדריך קצר שיסייע לכם להבין מה כולל תהליך ניקיון בית אחרי שיפוץ או כניסה לדירה חדשה מקבלן.
 
ניקיון בית או דירה אחרי שיפוץ בשלבים
שלב ראשון - בחירת חברת ניקיון באזור מגוריכם  (כדוגמת "המבריק" המספקת שירותי ניקיון במרכז)
מומלץ לבחור בחברת ניקיון עם ניסיון וותק בתחום אשר מבצעת ניקיון יסודי לאחר שיפוץ.
 
שלב שני - פינוי פסולת
טרם מתחילים את השיפוץ, יש לוודא מול הקבלן האם הוא אחראי לפנות את הפסולת או שמא עליכם לבחור בחברת ניקיון שמבצעת את תהליך הפינוי על פי החוק לתוך מיכלים מיועדים. לרוב פינוי שיתבצע על ידי הקבלן או על ידי חברה ייעודית יחסוך לכם בעלויות.
 
שלב שלישי - ניקיון הרצפה
הרצפה היא הדבר הראשון שעלינו לנקות, אחרת האבק, החול והלכלוך יעברו מחדר לחדר ויקשו עלינו את הניקיון. במידה והשיפוץ כלל צביעת קירות, יש לבצע הסרה של כתמים מהרצפות. פרט לכתמים, יש לנקות את האבק הכבד שהצטבר על הרצפה. חברות ניקיון המספקות שירותי ניקיון מבצעות את תהליך ניקיון הרצפה ביסודיות רבה, חלקן באמצעות מכשור מתקדם וחלקן בוחרות דווקא לטאטא את הרצפה בכל החללים עם מטאטא רחוב במטרה להסיר את האבק ביעילות. חלק מהבתים ידרשו טאטוא וניקוי אבק כפול.
 
שלב רביעי - הסרת כתמים
לאחר שיפוץ דירה נשארים כתמים מסוגים שונים: כתמי רובה, כתמי דבק וסיליקון, כתמי גבס ועוד. בכדי להסירם יש לעשות שימוש בחומרי ניקיון ייעודיים זאת מבלי לגרום לנזקים לקרמיקות, לפרקט, לקירות, למנורות ולשאר חלקי הבית.
 
שלב חמישי - פוליש
ביצוע עבודת פוליש לרצפה דורש גם הוא מקצועיות רבה וניסיון. בכדי להתאים את סוג הפוליש לסוג הרצפה דרוש ידע ושימוש במכשור וחומרי פוליש ייעודיים. קיימים סוגים שונים של פוליש כאשר המטרה העיקרית של תהליך זה הוא להחזיר לרצפה את הברק הטבעי שלה, לשמר את המראה לאורך זמן ולהכניס ריח טוב לכל חללי הבית.
 
שלב שישי - ניקיון ארונות מטבח וחדרים, ניקיון חלונות, דלתות ופנלים, ניקיון אמבטיות
גם כאן נדרש ניקיון יסודי מאבק, כתמים ולכלוך. חברת הניקיון תעשה שימוש בחומרי ניקיון המתאימים להסרת הלכלוך ביעילות מהחלונות שיעניקו להם מראה מבריק ונקי. ברוב המקרים ארונות מטבח וארונות אחסון עשויים מעץ מלא או סינטטי, לכן אין לעשות שימוש ישיר במים. שלב זה לרוב מתבצע בעזרת חומרי ניקיון ייעודיים וסמרטוט נקי. במקרים של כתמים על גבי הארונות, הפנלים או החלונות, הסרת הכתמים תיעשה בעדינות בעזרת ספוג מיוחד שימנע סריטות.
 
לסיכום, ניקיון דירה לאחר שיפוץ או ניקיון דירה חדשה מקבלן הנו תהליך יסודי הדורש מקצועיות, יסודיות וסבלנות. הניקיון אמור לקחת כמה שעות טובות לפחות, תלוי כמובן בגודל הבית וכמות הלכלוך שהצטברה בזמן השיפוץ.
 
המאמר באדיבות ״טוב תודה״
המציגים בין השאר חברות ניקיון מומלצות לשירותי ניקיון דירות חדשות